Norway-trip pt 2/2: Oslo

 
 
 
På tisdagen hann jag med att flanera ett bra tag längst Oslos gator, samt besöka både arkitekt och moderna bildmuseet (om jag inte minns fel) för en sådär trettio riksdaler. Inte så pjåkigt pris int!! 
Innan mina dagisfröknar äntligen kom hem från jöbbe så vi kunde avnjuta a meal of taco i svenska kollektivet.
Sen klättrade vi upp längs det isiga operahuset för att käka frysta kanelbullar och avnjuta utsikten. 
Nästa dag var ju även den en otajmad arbetsdag så jag tog mig motvilligt ut i ovädret för att umgås med mig själv under ytterligare en dag av flanerade. Här är utsikt från slottsparken. Oslo är så fint!!! 
Stod i ca fem minuter för att ta ett kort med bra fokus på den här blomman. Tänkte ba "autumns last survivor" (poetisk) 
Gick ända bort till Frognerparken, vilket var ett par för långa kilometer i regnrusket. Så när jag väl kom fram orkade jag inte ens gå hela vägen fram till själva skulpturiet pga snöslask. Så här är en inzoomad vant-bild.  
På vägen hem började det skymma. En nice lady delade ut gratis oreos och vem är en att tacka nej liksom.  ~*nöjd*~
På torsdags-tåget från Oslo S visade termometern flerfaldiga plusgrader. Kändes aningens bittert att behöva återvända till Norrlands minus men what to do. Det var halva mitt höstlov.
På det försenade planet från Arlanda stod ett gäng trettonåringar som vart på någon slags gruppresa och drog nå jävla katt-skämt. Oavbrutet. Väldigt kul när det eskalerar i trettio minuter och skylten "go to gate" bara blinkar men ingen jävel tycks öppna gatejäveln. Kommer till jobbet några dagar senare och finner detta på en whiteboard. WTF???? who is out to get me??? 
chicken noodles,toothpaste kisses and every-day nonsens | oslo, resedagbok | |
#1 - - filippa:

katt åt linjal och blev mätt hihihi
okej jag älskar din förmåga att få ett regnigt oslo att se najs ut. du ska få ta porträttfotona av mina bebisar. typ den största äran av dem alla.

puss puss

Svar: hahaha alltså it was not fun när man var mitt uppe i det!! åhhh porträttfotona av mina GUDBARN<3 med en iphone-kamera dessutom untzuntz
linnea/chessclub

Upp